Reglement wedstrijden

Wedstrijdreglement  competitie senioren;

1. Lidmaatschap moet kunnen worden getoond.

2. Inleg bedraagt € 3,- per wedstrijd.

3. Bij een deelname van 15 personen of meer bij de eerste wedstrijd, wordt er het hele jaar door in 3 vakken gevist. Bij een deelname onder de 15 personen bij de eerste wedstrijd wordt er het hele jaar door in 2 vakken gevist.

4. Er wordt gevist met één hengel, voorzien van een dobber, welke het lood moet kunnen dragen en maar één haak (zinkvissen is verboden).

5. Het voer is vrij behalve muggenlarven, gekleurde maden en lokvoer waar schadelijke kleurstoffen in verwerkt zijn. Dit geldt ook voor het aas, hier komt nog bij dat er ook niet met hennep mag worden gevist.

6. Er mag één keer zwaar worden gevoerd bij aanvang van de wedstrijd, behalve als de wedstrijdcommissie anders beslist, is alleen licht bijvoeren toegestaan (maximaal wat men met één hand aan los lokvoer kan omvatten)

7. De voerkatapult is voor eigen risico.

8. Er wordt gevist op gewicht alles telt !!!

9. De gevangen vis moet worden bewaard in een leefnet. De deelnemer dient de vis zodanig te onthaken en te behandelen, dat er geen verminking ontstaat en de gevangen vis onbeschadigd kan worden teruggezet. De vissen dienen bij de weging in leven te zijn.

10. Er worden twee signalen gegeven. Eerste signaal betekent voeren en vissen. Tweede signaal is einde van de wedstrijd. Voor aanvang van de wedstrijd mag worden gepeild.

11. Het plaatsnummer wordt geloot, door iemand van de wedstrijdcommissie. Ieder vist op zijn nummer.  Hiervan mag ten hoogste één meter van worden afgeweken. Als men met de matchhengel vist moet men in zijn sector vissen en niet bij de buren !!.

12. De leefnetten blijven in het water tot de weegploeg bij U is. Het gewicht wat de weegploeg vaststelt is bindend, onthoud U van commentaar.

13. Bij Onweer of een ingrijpende gebeurtenis wordt de wedstrijd gestaakt, is er langer dan één uur gevist dan telt deze uitslag mee, indien er gewogen kan worden, anders wordt deze wedstrijd over gevist op een ander tijdstip.

14. Wanneer er door omstandigheden niet op de aangegeven plaats kan worden gevist beslist de Wedstrijdcommissie naar welke locatie er wordt uitgeweken.

15. Het Exoneratiebeding is steeds van toepassing. Opgave betekent dat de deelnemer hiermee akkoord gaat.

Het niet naleven van dit reglement, kan leiden tot diskwalificatie !!.
De prijsuitreiking vind plaats aan de waterkant.