Beste sportvisser,

H.S.V. Ons Genoegen Vroomshoop is een actieve vereniging die gezien het ledenaantal van ongeveer1100 leden een van de grootste sportverenigingen van deze woonplaats genoemd mag worden. Vroomshoop is gelegen in Twente en vormt een basis van waaruit men op korte afstand diverse prima viswateren kan bezoeken. Het kanaal; Almelo de Haandrik is deels gelegen binnen de bebouwde kom van Vroomshoop en in de nabijheid zijn diverse kanalen en watergangen te vinden waar je fijn kunt genieten van een visavontuur.

Onze vereniging, opgericht in 1953, kent al jaren een stabiel bestuur dat zich inzet voor de belangen van haar leden op velerlei gebied. Zo worden er voor de jeugd en senioren jaarlijks competitiewedstrijden georganiseerd. De sfeer tijdens deze wedstrijden kan het best worden omschreven als een perfecte mix van gemoedelijkheid en sportieve rivaliteit. Vanuit die sfeer heeft Ons genoegen uitstekende wedstrijdvissers voortgebracht waarvan er zelfs enkele het tot “Nederlands Kampioen individueel zoetwater” hebben gebracht.

Daarnaast zijn bepaalde leden van onze vereniging opgeleid tot ‘jeugdbegeleider’. Dit betekent dat zij op scholen en jeugdclubs voorlichting kunnen verzorgen over de hengelsport in het algemeen en het organiseren van sessies aan de waterkant. Daar wordt de jeugd in praktijk geleerd hoe ze dienen om te gaan met hun materialen en gevangen vissen. Naast beter leren vissen proberen deze jeugdbegeleiders de jeugd ook een beetje wegwijs te maken binnen de natuur en de omgang met deze natuurlijke (leef)omgeving waar we als vissers allemaal deel van uit maken. Zo hebben we dus naast een educatieve taak ook een opvoedkundige taak en leren we de jeugd respect te hebben voor alles wat leeft en bloeit in en om het water.

Wij wensen u veel succes met de beoefening van uw en onze hobby!

Het bestuur van H.S.V. Ons Genoegen Vroomshoop